close

2014年年末,在多倫多生活的第302天,是湯瑪士和我都休假的一個週五。沒有定鬧鐘起床的必要,就像往常的週末早上,我比他早起個兩、三小時,沖我的第一杯咖啡,吃點小早餐。再回去賴床到中午。

 

湯瑪士一醒來就跟我說他作的夢。我也說我的夢。

 

接著,一切都發生的很突然。他看著我說:

 

「寶寶,我會照顧妳、珍惜妳、愛妳。妳願意跟我一直生活下去嗎?」

 

這並不是他第一次說類似的話,所以我並沒有非常非常激動,即使聽他這麼說有10幾次了吧,我每次都還是很感動。

 

「好。」

 

但這次不一樣的是,他拉出我窩在羽絨被裡取暖的左手,用他的食指套住我的無名指。

 

他求婚了♥

 

我知道。我知道一開始我們對結婚的計畫在很久很久以後,會是那種某天覺得想結就去登記的那種。不過因為種種因素,我們把結婚的計畫拉近了。沒有心理準備的我們,對結婚一點概念都沒有。湯瑪士一開始很慌張,難過的說他都還沒準備戒指、求婚誓詞。

 

我告訴他,我們慢慢來吧。

 

♥不過,真正的戒指要後補呦!!!!

 

我們要結婚了。這樣的念頭竟然讓我有點心動,有點興奮。即便早就篤定要和彼此過下半輩子。

 

我有信心,進入下一個階段之後,我們就能從一些結婚前讓人有點煩惱的事物中解脫。也許這就是所謂世俗的規範(social norm)吧,結婚後,我們就可以更舒服的一起生活了。

 

 

 

The end of 2014, it was a day off for both of us. With no alarm. It was like our usual weekend morning.

 

I woke up 2 hours earlier than Thomas did. Made my coffee and enjoyed a little breakfast. Then I squeezed back to Thomas's side for a nap until noon.

 

Thomas woke up and told me about his dream. I told him mine.

 

He locked his eyes on my face and said

 

'Baby, I will take care of you, keep you from harm and love you the rest of my life. Will you be with me for the rest of your life?'

 

This wasn’t the first time I hear this. Still I am really touching.

 

Not many men would express their feeling like this.

 

'Yes!' is my answer.

 

Then he held my hand and circle his finger on my ring finger.

 

Well yes that was a propose.

 

We are getting married!

arrow
arrow

    ㄟ馬 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()